Dbamy o zabawki – ćwiczenia grafomotoryczne

4 lutego 2017

Przedszkolaki z gr. II „Zajączki” w piątek 4 lutego utrwalały przyjęte w grupie zasady zachowania w oparciu o wiersz Moniki Niewielskiej „Kodeks czterolatka”.

Dzieci w zabawie słownej próbowały dokończyć zdanie „Dbamy o zabawki w sali, bo…”, a następnie w zabawie dydaktycznej „Jaka to zabawka?” z worka z ukrytymi zabawkami za pomocą dotyku próbowały rozpoznawać zabawkę się tam znajdującą. Bawiliśmy się w zabawę orientacyjno-porządkową „Zabawki”, gdzie podczas muzyki dzieci podskakiwały w rytm, a kiedy muzyka milkła, postępowały zgodnie z poleceniami: chodzą ciężko jak misie, tańczą lekko jak lale, turlają się jak piłki, podskakują jak pajacyki.

Dzieci w rozmowie o ulubionych zabawkach stwierdziły, że miś jest ich ulubioną, bo lubią mu czytać bajeczki. Postanowiliśmy wykonać portret misia w oparciu o metodę grafomotoryczną „Edukacja przez ruch” D. Dziamskiej. Ćwiczyliśmy ruch obu rąk rysując jednocześnie pionowe kreski z góry na dół przy muzyce. Następnie przeszliśmy do stolików i wykonaliśmy kolorowe tło dla misa, rysując dwoma kredkami jednocześnie pionowe kreski na kartce papieru i na sygnał przechodząc do następnej kartki w prawą stronę. Kolejnym zadaniem dzieci było komponowanie misia z kółek podając sobie pojemniki z kółkami wybierały odpowiednią ich ilość – ćwiczyły przeliczanie do 6. Kiedy dzieci ułożyły misia z kółek, przyklejały je, a na koniec została zorganizowana wystawka prac, gdzie dzieci omawiały wygląd ich misia.

ZOBACZ: GALERIA ZDJĘĆ

 

Materiały: 

  1. Przewodnik metodyczny PWN „Trampolina czterolatka”
  2. „Edukacja przez ruch. Kropki, kreski, owale, wiązki” D. Dziamska

L. Szołdra

1,088 total views, 1 views today