Gdzie mieszkasz? – gr. II „Pszczółki”

23 września 2020

W minionym tygodniu dzieci w gr. II „Pszczółki” rozmawiały o budynkach mieszkalnych. Dzieci swobodnie wypowiadały się nt. „Jak wygląda mój dom?”. „Pszczółki” w oparciu o ilustrację poznawały wiejski i miejski krajobraz.

Tworzono atmosferę do wspólnej zabawy, gdzie dzieci uczą się współdziałania. W zabawie kolorową gumą dzieci uczą się kierunków oraz ich określania: idziemy w lewo i prawo. „Pszczółki” poznały urządzenia elektryczne, które są w domu; rozmawiano o bepieczeństwie (urządzenia elektryczne obsługują dorośli). Klasyfikowały przedmioty wg przeznaczenia, np.: pralka, umywalka – łazienka, lodówka – kuchnia, łóżko – pokój. Wprowadzono humorystyczne zdania w celu uczenia dzieci, co to jest żart (np. wałkiem do ciasta prasujemy ubrania). Dzieci podawały z pomocą nauczyciela nazwę ulicy, przy której mieszkają (zadanie dla rodziców: uczyć dziecko adresu zamieszkania). Wiedzą również, że mieszkają w Polsce i są Polakami.

Dzieci uczestniczyły w zajęciach rytmicznych przy pianinie, gdzie poznały m.in. piosenkę pt. „Moja rodzina”.

To jest mój tata, to mama, to ja.
To jestem ja, to jestem ja.
To jest mój tata, to mama, to ja,
A to rodzina ma.

To moja siostra, a to jest mój brat.
To jestem ja, to jestem ja.
To moja siostra, a to jest mój brat.
A to rodzina ma.

To moja babcia, to dziadzio, to ja.
To jestem ja, to jestem ja.
To moja babcia, to dziadzio, to ja.
A to rodzina ma.

Realizując zadania projektowe „#20minutdlamatematyki” przedszkolaki przeliczają, porównują i określają: więcej, mniej, tyle samo. 

Obchodziliśmy wesoło „DZIEŃ KROPKI”, który jest również dniem odkrywania talentów. Dzieci bawiły się z kropką poznając historię biedronki Bronki i jej przyjaciół, którzy pomogli jej odnaleźć talent. „Pszczółki” kodowały z kropką w oparciu o program innowacyjny „Zakoduj swoją przyszłość”. Dzieci poznały aplikację Quiver, która ożywiła ich pokolorowane kropki :-). Układały kropkowe sudoku, grały w memory, układały pogubione kolorowe kropki.

ZOBACZ: WIĘCEJ ZDJĘĆ >>>

298 total views, 1 views today