Kłopoty Burka – edukacja przez ruch

4 listopada 2015

W środę 3 listopada przedszkolaki z gr. I „Zajączki” obejrzały teatrzyk kukiełkowy nt. „Kłopoty Burka”. Omówiliśmy treść teatrzyku – dzieci odpowiadały na pytania: Jakie zwierzę potrzebowało pomocy? Kto pomógł Burkowi? itp. Wspólnie omawialiśmy wygląd psa, jego zwyczaje oraz czego pies nie lubi, kiedy się cieszy i po czym poznać, że pies się cieszy. Przedszkolaki dowiedziały się, kiedy trzeba być ostrożnym w kontaktach z psem. Dzieci bawiły się na czworakach – naśladowały chodzenie psa. Układały z figur budę. Postanowiliśmy wykonać dla pieska budę.

Działanie wielozmysłowe z wykorzystaniem metody D. Dziamskiej „Edukacja przez ruch”.

  • rytmiczne ćwiczenia graficzne wykonywane jedną ręką – kreślenie rytmicznych pionowych kresek – ćwiczenie na stabilizację lateralną.

Dzieci kreślą kredką pastelową kreskę pionową z góry na dół rytmicznie do melodii, na znak zmieniają miejsce. Następnie składają kartkę z pomocą nauczyciela tworząc trójkąt i naklejają koło oraz psa w budzie. Ćwiczenie swobodnej wypowiedzi oraz wyrażanie własnych emocji. 

W tej metodzie dzieci ćwiczą integrację sensoryczną – patrzą, słuchają, kreślą, przyciskają, dotykają rozmawiają, chodzą, mówią, cieszą się, składają, konstruują, układają, przyklejają, bawią się – zobacz: dziecisawazne.pl

Edukacja przez ruch jest przykładem pedagogicznego systemu, którego podstawę stanowi holistyczny model rozwoju człowieka, podejmowane przez dzieci różne formy aktywności wspierają ich rozwój w czterech obszarach jednocześnie:

  • rozwój fizyczny,
  • rozwój poznawczy,
  • rozwój społeczny,
  • rozwój emocjonalny.

Jak można zauważyć, każde dziecko osiagnęło sukces, każde wykonało wspaniałą pracę plastyczną, a przy tym również wspaniale bawiło się!

Oprac. L. Szołdra

ZOBACZ: GALERIA ZDJĘĆ

775 total views, 1 views today