Mały robot w świecie rozszerzonej rzeczywistości

30 marca 2019

W kolejnym dniu kodowania przedszkolaki z gr. V „Zajączki” poznały aplikację PuzzleAR. Dzieci ułożyły trasę z puzzli z dwoma zadaniami na trasie oraz jednym specjalnym na końcu trasy, przy kodzie „wygrana, wyjście z gry”.

„Tydzień z technologią – Ucz się i baw z Edu-Sense”.

Temat: Mały robot w świecie rozszerzonej rzeczywistości.

Kiedy ozobot mijał pierwszy  punkt dzieci miały za zadanie wykonać ukrytą aktywność, a było to wieża z kubeczków. Polegało to zadanie na wykonaniu działań matematycznych z dodawania i odejmowania, pokolorowaniu narysowanych kubeczków i ułożeniu wieży z plastikowych kubeczków.

Drugi punkt polegał również na rozwiązaniu zadania z użyciem znaków większości i mniejszości i pokolorowaniu odpowiednich numerów na kubeczkach. Dzieci na podstawie ilustracji ułożyły również wieżę z kubeczków. 

Ostatnie zadanie polegało na odkodowaniu przy pomocy AR.

Rzeczywistość Rozszerzona (Augmented Reality) to technologia polegająca na nakładaniu wirtualnych obiektów 3D generowanych w czasie rzeczywistym na obraz rzeczywistego świata, przy pomocy urządzeń przetwarzających obraz (np. okulary, kamery, smartfony, tablety itp.). W Rzeczywistości Rozszerzonej możliwe jest poruszanie się w trzech wymiarach przestrzennych – wirtualne obiekty dostosowują się pod względem swojego wyglądu w analogiczny sposób, w jaki fizyczne obiekty robią to w prawdziwym świecie.  Rzeczywistość Rozszerzona pozwala również na tworzenie interaktywnych materiałów, książek, katalogów, ulotek, które ożywają przy oglądaniu ich za pomocą dedykowanych aplikacji.

Na początku dzieci zostały poinstruowane, jak korzysta się z takiej aplikacji, a następnie każde sprawdzało jak ona działa. Rozwiązaniem było jabłko i „Zajączki” również otrzymały jabłko do zjedzenia.

ZOBACZ: GALERIA ZDJĘĆ

444 total views, 1 views today