Złota rybka dla babci i dziadka

24 stycznia 2017

Przedszkolaki z gr. II „Zajączki” rozmawiając na temat prezentów dla babci i dziadka stwierdziły, że najlepsza byłaby taka „złota rybka”, jak w bajce „O rybaku i złotej rybce”, która spełniała życzenia. Postanowiliśmy wykonać dla babci i dziadka prezent w oparciu o metodę Doroty Dziamskiej „Edukacja przez ruch”.

276 total views, no views today

Zagadkowy wiatr

28 października 2016

W dniu 27 października przedszkolaki z gr. II „Zajączki” poznawały zjawisko przyrody jakim jest wiatr. Dzieci w oparciu o własne doświadczenia i ilustracje próbowały scharakteryzować zjawisko wiatru (kiedy wieje wiatr to porusza drzewa, wiatraki, latawce, targa włosy, szumią liście, porywa kapelusze, parasole, itp.).

234 total views, no views today

Opracowanie wzoru graficznego w oparciu o Metodę Dobrego Startu

26 października 2016

Metoda Dobrego Startu (skrót MDS) została opracowana przez prof. Martę Bogdanowicz na wzór francuskiej Metody Le Bon Depart. Celem tej metody jest jednoczesne usprawnienie czynności analizatorów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, a także kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.

461 total views, 1 views today

Wirujące listki

11 października 2016

Dzisiaj „Zajączki” rozpoznawały kształty liści z trzech różnych drzew: kasztanowca, klonu i dębu. Na początku dzieci – listki tańczyły do piosenki „Kolorowe listki”, kolejnym zadaniem przedszkolaków było odnalezienie pudełka z takim samym listkiem, jakim trzymają w dłoni. Następnie każda z grup próbowała odgadnąć, czy w pudełku ukryty jest jeż, uzasadniając swoje zdanie słownie – wspólne sprawdzanie, gdzie ukrył się jeżyk.

231 total views, no views today