W zgodzie z naturą

20 kwietnia 2016

Przedszkolaki z gr. I „Zajączki” przez cały tydzień poznają zasady życia w zgodzie z naturą, czyli podstawowe zasady ekologiczne. W środę 20 kwietnia dzieci dowiedziały się jak czystość rzek wpływa na nasze zdrowie w oparciu o wiersz „Rzeka” J. Wanatowicz:

Jestem sobie rzeką.
Kto powącha ten ucieka.
Czemu? – zapytacie pewnie.
Co się stało, że tak płaczę rzewnie?
Byłam piękna, byłam czysta,
lecz nie trwało to zbyt długo.
Co się stało moi mili?
Po prostu mnie zanieczyścili

Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadały na pytania:

  • O czym był ten wiersz?
  • Dlaczego rzeka rzewnie płakała?
  • Jaki zapach miała rzeka?
  • Jak myślicie, kto zanieczyścił rzekę?
  • Dlaczego należy dbać o czystość rzek?
  • Co kryje się w zanieczyszczeniach?
  • Kto mieszka w rzece?
  • Jak myślicie, rybom i zwierzętom wodnym przyjemniej jest mieszkać w brudnej wodzie?
  • Skąd się bierze woda w naszych kranach?

Dzieci naśladowały zakręcanie kranów – ćwiczenie nadgarstków.

Następnie z pomocą woreczka i zaznaczoną lewą ręką – opaska – przedszkolaki ćwiczyły rysowanie fali oraz przekazywanie woreczka na hasło „hop” przy muzyce. Po tych ćwiczeniach dzieci wykonały pracę plastyczną pt. „Życie w wodzie” w oparciu o metodę Edukacja przez ruch D. Dziamskiej.

Rysowały niebieską kredką pastelową fale w oparciu o słyszaną melodię, następnie na hasło przekazywały kredkę dalej, po wykonaniu tła (woda) komponowały rybkę z kół. Na koniec nastąpiła prezentacja prac dzieci. Powstała nam ławica ryb – tylko jedne płynęły w prawą stronę, inne w lewą stronę; były też rybki kolorowe, ale również w jednym kolorze. Zajęcia dzieciom bardzo się podobały, a w zajęciu uczestniczyły również uczennice z Zespołu Szkół Rolniczych w Namysłowie w ramach „Dni przedsiębiorczości”. Dziękujemy za pomoc i zapraszamy! 

ZOBACZ: GALERIA ZDJĘĆ

876 total views, 3 views today