„Wesołe przedszkole” – gr. II „Pszczółki”

13 września 2020

W minionym tygodniu „Pszczółeczki” obchodziły „Dzień Marzyciela”. Dzieci kształtowały umejętność wypowiadania się nt. „O czym marzy każdy z nas?”, doskonaliły sprawność motoryczną w zabawach ruchowych i gimnastycznych.

Przedszkolaki poznały plan dnia przedszkolaka, jak nazywają się zawody wykonywane przez pracowników naszego przedszkola oraz pomieszczenia znajdujace się w przedszkolu (kuchnia, gabinety terapeutyczne, gabinet dyrektora, zmywalnie, itp.). Dzieci w szatni odnajdywały swoje półki, przeglądały ich zawartość, przyglądały się pomieszczeniu: jego wielkości, kolorowi ścian, dekoracji. W zabawie matematycznej „Jak duża jest szatnia?”, odmierzały długość szatni za pomocą kroków.  Uczyły się dbać o estetykę oraz przestrzeganie porządku. Ubierając się próbowały zapinać guziki i zamki. 

„Pszczółki” uczestniczyły również w zajęciach rytmicznych przy pianinie z panią Anią. Dzieci poznały nową piosenkę pt. „Sekret czterolatka”:

Coś wam powiem w tajemnicy,
wielki sekret zdradzę wam.
Lubię chodzić do przedszkola,
cztery latka przecież mam.
Lubię chodzić do przedszkola,
cztery latka przecież mam.

Pani czyta nam bajeczkę,
w której mieszka dobry smok.
No to pędzę już do sali,
tylko cmoknę mamę: cmok.
No to pędzę już do sali,
tylko cmoknę mamę: cmok.

Zaśpiewaj dla mamy i taty! <<<POSŁUCHAJ>>>

W zabawie umuzykalniającej pt. „Przedszkolna orkiestra”, dzieci grały własnoręcznie wykonanymi grzechotkami.

Rozpoczeliśmy również realizację projektu pt. „Migam Ja Migasz Ty Miga cały Świat”. Autorem i koordynatorem Projektu jest Anna Taciak – nauczyciel Niepublicznego Przedszkola Leśna Polanka w Mechlinie, przy współpracy z dyrektorem przedszkola Paulina Fabisiak.

Głównym założeniem zajęć jest promowanie wśród dzieci w wieku przedszkolnym nauki języka migowego. Wdrażanie do tolerancji inności w świecie społecznym poprzez kontakt z elementarnymi znakami z zakresu daktylografii oraz ideografii.

Nauka języka migowego to nie tylko świetna zabawa dla dziecka, ale przede wszystkim wskazanie mu nowego, alternatywnego sposobu porozumiewania się z ludźmi, przy jednoczesnym uwrażliwianiu na drugiego człowieka. Uczy dziecko od najmłodszych lat szacunku, tolerancji i godnego traktowania ludzi różniących się od nas samych. Nauka języka migowego umożliwia kontakt z osobami z wadą słuchu. Przyczynia się do rozwoju umiejętności społecznych dziecka. Poszerza jego pogląd na świat i sposób jego rozumienia.

Dzieci wiedzą co znaczy słowo: „tolerancja” (to poszanowanie odmienności innych, ich wyglądu, sposobu komunikowania się, wiary, kultury itd.), wydzierały i wyklejały litery. Słuchały opowiadania o Adzie i Kasi, która jest osobą niesłyszącą. Dowiedziały się, że osoby niesłyszące porozumiewają się językiem migowym. „Pszczółki” poznały dwa słowa w języku migowym: dzień dobry i do widzenia. Przedszkolaki pracujac w zespołach pomalowały słonia oraz rysowały dźwięki, jakie słyszymy: śpiew pani, śpiew ptaków, samochody, muzykę, instrumenty, itp. Dlaczego słonia?, ponieważ słoń jest zwierzęciem, które ma największe uszy. 

Zabawa dzieciom bardzo się podobała, a było jeszcze wiele aktywości, które pozwoliły wprowadzić je do świata osób niesłyszących.

Przedszkolaki bawiły się również w zabawy matematyczne w ramach projektu „#20minutdlamatematyki” – w tym tygodniu poznawały i utrwalały liczebniki porządkowe.

ZOBACZ: GALERIA ZDJĘĆ >>>

 

329 total views, 1 views today