Zagadkowy wiatr

28 października 2016

W dniu 27 października przedszkolaki z gr. II „Zajączki” poznawały zjawisko przyrody jakim jest wiatr. Dzieci w oparciu o własne doświadczenia i ilustracje próbowały scharakteryzować zjawisko wiatru (kiedy wieje wiatr to porusza drzewa, wiatraki, latawce, targa włosy, szumią liście, porywa kapelusze, parasole, itp.). Tańczyły do muzyki „Pizzicato” prezentując podmuchy wiatru lekką chustką (ćwiczyły duże ruchy ręki). Następnie bawiliśmy się chustą animacyjną w pogodę:

  • wieje słaby wiaterek– lekkie poruszanie chustą,
  • wieje coraz mocniej – silniejsze ruchy chustą,
  • zerwał się sztorm na morzu – bardzo silne potrząsanie chustą,
  • zaczyna padać deszcz – lekkie uderzenia palców w chustę,
  • pada coraz mocniej – uderzenia dłonią w chustę,
  • grzmot – jednoczesne poderwanie chusty do góry i nagłe szarpnięcie jej w dół.

Były też ćwiczenia oddechowe i zabawa inscenizacyjno-muzyczna „Wiatr”, gdzie dzieci poprzez zabawę z gazetą prezentowały swoje dźwiękowe wyobrażenie o wietrze (próbowały też gwizdać – jak wiatr wpadnie w jakąś szparę to gwiżdże).

Nadszedł czas na prace plastyczną pt. „Latawiec” wykonaną w oparciu o metodę D. Dziamskiej (edukacja przez ruch). Przedszkolaki w oparciu o słuchaną muzykę rysowały niebieską kredką wiejący wiatr na białej kartce A4 (kreski poziome od lewej do prawej). Następnie zginały kwadraty i komponowały kolorowego latawca. „Zajączki” po raz pierwszy zginały kwadraty, przy czym doświadczały, że po ich złożeniu powstaje trójkąt. Doklejały ogon i rysowały oczka i uśmiech latawcowi. Kiedy skończyły powstała mini galeria pięknych kolorowych latawców. Przedszkolaki przeliczały kolorowe latawce, a także opisywały w którą stronę lecą (w prawo, w lewo, do góry, na dół).

ZOBACZ: GALERIA ZDJĘĆ

747 total views, 2 views today